USB TV-tuner : mirne OT a trochu delsi

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Čtvrtek Únor 17 08:58:46 CET 2005

Peter Cernoch wrote:

> Hezky den,
>

> pred nejakym casem se tady resila otazka volby TV-tuneru
> pripojeneho pres USB.
>
> Vzhledem k tomu ze vse to nejak vysumelo do ztracena,
> se chci zeptat jestli to nekdo od te doby (vy)resil a
> jak mu to vse funguje.

Takze,... tento dotaz som tu mal myslim najprv ja a potom
este niekto a pre USB su v podstate dve moznosti:
Hauppauge NOVA USB -> pre DVB, teda digitalne vysielanie
Hauppauge WinTV PVR USB2 -> pre PVR, teda analogove vysielanie

ten druhy spominany som si prave objednal cez pixmania, prave
je na ceste, takze behom par dni ho budem mat a budem ho moct
dokladne otestovat. encoduje do mpeg2 a DVD rozliseni a posiela
to priamo cez USB. existuju dva linuxove drivery. jeden je
user space a druhy kernel modul. pvrusb2 sa to vola. vraj to dobre
funguje.

> Ptam se kvuli ruznym duvodum:

> 1.
> Chci si doma obcas nahrat neco z televize.
na to som si  najprv nainstaloval MythTV, co je pekne
rozsiahly software s mnozstvom pluginov, ale bohuzial
ma dve nevyhody.
1 - casto nefunguje
2 - vo vsetkych menu je priserne pomale (vyber mp3 napr.)

teraz robim s freevo a som velmi spokojny. je to lahkotonazne,
nevie to sice robit zazraky, ale usilovne sa na tom pracuje
(www.freevo.org), pripravuje sa prave druha verzia a zvlada mi
to pekne aj DVD a VCD disky a tiez datove disky s videami.
sam si ich pekne mountuje, spusta vlastny X server, takze
mam dve graficke konzoly s loginom a jednu graficku konzolu
na ktore bezi samotne freevo.

> [...]
> k jakemukoliv pocitadlu s USB portem a prislusnou serii
> programu a ridicim skriptem.
>
> Pohravam si s myslenkou zkusit to pod linuxem. Doted totiz
> fungujeme pod dosem a vse je napevno "zadratovano" do jedneho
> pocitace a prehistorickeho matroxe s na zakazku psanym GUI softwarem.
> Je problem pouzit to vse k jinym ucelum a skriptovani a
> porucha v systemu je nocni mura.
>
> Predpokladam ze tuner s prislusnymi vstupy by "cteni" dat
> z kamery zvladnout mohl, v idealnim pripade i s puvodnim
> rozlisenim. Otazka je, cim data stahnout do pocitace.

`cat /dev/video0 > video.mpg` :))
ano, pri Hauppauge PVR USB2 az takto jednoduche :)
mpeg2 stream ktory mozno dokonca live burnovat na DVD.