Test konzistence filesystemu

Milan Jurik M.Jurik na sh.cvut.cz
Čtvrtek Únor 17 11:18:08 CET 2005

Preji prijemny den,

On Thu, 17 Feb 2005, Jaroslav Lukesh wrote:

> xfs umi freeze

   Neprijde mi, ze freeze umozni dal na fs provadet rw operace. To
zablokuje operace, takze disk muze byt nekonzistentni v tu chvili. Proste
za provozu to, co je na disku, je nekonzistentni, protoze cast "operaci"
je v cache OS.

   Tohle by mohly poresit softupdates z BSDecek, ne? Nejaka kombinace sync
a nasledneho prepnuti do nejake formy softupdates modu a otestovani stavu
disku a zpetne prepnuti do plneho rezimu. Ale dosud jsem neslysel o zadne
implementaci, navic tohle vyzaduje nepochybne nemale zasahy do jadra a
nejspise stvoreni noveho fs.
   Spise patrejte, proc k te "destrukci" za provozu doslo.
   S pozdravem

         Milan Jurik