Nastavení češtiny v Midnight Commanderu

Jan Fuchs fuky na pleione.asu.cas.cz
Pátek Únor 18 10:57:55 CET 2005

Ahoj,

18. Feb (Friday) v 10:05:00 CET 2005, ales.vizdal na avonet.cz napsal(a):
> Anglictinu nastavite zmenou locales, napr. export LC_ALL=C. Pouzivate

Nedoporučuji používat pro nastavení locales proměnou LC_ALL. Používejte
na to proměnou LANG.

Na několika PC se stejným systémem jsem nastavoval české prostředí, ale
na některých z nich bylo mé nastavení locales programy ignorováno.
Výpis programu locale správně vypsal změnu, ale programy nereagovali.
Zjistil jsem, že na místech, kde to nefungovalo měl uživatel v
konfiguráku změnu locales pomocí LC_ALL. Jakmile jsem tento zákeřný
řádek odstranil vše fungovalo tak jak má.

Tudíž jsem dospěl k závěru, že změna locales pomocí proměné LC_ALL vede
ke zblbnutí knihovny glibc, která pak ignoruje další veškeré změny
nastavení locales.

Setkal jste se někdo s podobným problémem? Používám Debian Sarge.

     S pozdravem Jan Fuchs

--

*   .~.    Žádný program není bezchybný, dokonalý ani nejlepší, *