minimum 20 znaku pro linux CryptoAPI

smaj na matfyz.cz smaj na matfyz.cz
Sobota Únor 19 23:44:22 CET 2005

Už jsem se s tím setkal. Zrovna dneska večer jsem měl stejný problém.
Řešil jsem ho takto. Vysvětlení se skrývá v popisu balíčku
loop-aes-utils v Debianu:
This package provides the mount(8), umount(8), swapon(8), swapoff(8), and
    #
losetup(8) commands with support for loop-AES loopback encryption.

Purpose of this package is to provide users of loop-AES with extended
mount
support that is not available with the crypto patch in the 'mount'
package.

On installation, this package diverts files from the mount package and
installs
versions with loop-AES support in their places. The diversions get removed
on
removal of the package.

Po instalaci balíčku loop-aes-utils začal losetup vyžadovat
minimálně 20 znaků dlouhá heska. Zjistil jsem, že původní losetup
je k dispozici pod názvem losetup.orig. Pomocí losetup.orig se mi
podařilo namountovat šifrovaný filesystem s krátkým heslem.