technicky dotaz na GPL kicenci

Robert Vojta robert na v0jta.net
Úterý Únor 22 12:23:12 CET 2005

Le Mardi 22 Février 2005 12:12, Libor Chocholaty a écrit :

> Ale uvedomte si, ze dostanete zdrojaky od linuxoveho kernelu a
> standardnich utilit. Nedelal bych si vsak velke nadeje, ze dostanete
> zdrojaky od veci, ktere delaji produkt produktem. Kdyby to udelali tak,
> ze by se na to vztahovala GPL, mohli by kseft rovnou zabalit.

  Oni to dělají trochu jinak ... Setkal jsem se s HW & SW, který byl založen
na GPL věcech, ale zdrojáky nikdo samozřejmě nikdy nikomu nedodal. Hlavní
vývojář argumentoval slovy, že stejně 80% přepsal, takže je to jeho. Dalším
argumentem bylo, že on na GPL a podobné věci nehraje - buď to někdo otevře a
on si s tím bude dělat co uzná za vhodné nebo ať to nechá uzavřené. Do toho
přišel management se slovy, že když to otevřou a budou hrát podle pravidel,
můžou to rovnou zabalit, protože tak jak se chovají oni se chovají i další.

  GPL je pěkná věc, ale v našich končinách, no nevím ... Tím neříkám, že to
dělají všichni, jen pár zkušeností, které mám ze všech možných stran
(zákazník, ...).

--
Robert Vojta