technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pátek Únor 25 09:01:48 CET 2005

Jan Kasprzak <mailto:kas na fi.muni.cz> wrote:
> 	Nicmene to ze modul neobsahuje GPL kod (ani jako inline funkce)
> neni vubec rozhodujici pro urceni, jde-li o "derived work" (odvoznene
> dilo). Odvozene dilo je kdyz to nemuze existovat samostatne. Cili

	Nejsme naprosto ve sporu, jen bych si dovolil podotknout, že právě
nVidia má ten svůj driver implementován tak, že má Open source wrapper mezi
kernelem a binárním (a patenty zatíženým closed source) driverem. Ten
wrapper je volně k dispozici včetně source na www.nvidia.com. Je otázkou,
zda-li ten wrapper skutečně obsahuje vše, co dle licence má a zda-li ten
binární obladač pro všechno volá a používá JEN wrapper a neleze nijak do
jádra.. => binární ovladač může naprosto spolehlivě žít a pracovat
samostatně (=> není ani containing ani derived work) bez GNU GPL kódu,
licence wraperu nemusí být GNU GPL/LGPL (jsou k němu volně distribuované
source => GNU GPL to neporušuje) a tím pádem je to právně naprosto čisté a v
pořádku - aspoň já v tom nevidím rozpor. Jediný rozpor vidím v tom, pokud by
binární ovladač používal něco jiného než své vlastní vnitřnosti a wrapper
(jehož implementací mohou být mraky).