jake distro pro vydavani RPM balicku?

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Únor 25 10:45:29 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek píše v Pá 25. 02. 2005 v 08:54 +0100:
> Linuxu 6.X (6.2. určitě)... Takže si dovoluji vysloviti následující tezi -
> sežeňte si tuto distribuci Linuxu

ta aplikace, kterou chci distribuovat, pracuje s SDL 1.2.x, v grafice, a
predpokladam tedy, ze si ji budou instalovat lide predevsim na desktopy.
Neznam pomer verzi RedHatu instalovanych na desktopech na jare 2005, ale
tise se domnivam, ze klasicky RedHat < 10 uz bude zastoupeny mene, nez
cini pomer Windows 95 v kolaci vsech verzi Windowsu. Ale protoze to jen
hadam, tak jsem se prave ptal v konferenci. Zkusim to napsat jeste vice
polopatisticky:

Rekneme, ze si nainstaluju FC3 a zkompiluju to pod nim. Moje domnenka
je, ze takove RPM pojede na FC3, FC4 a mozna na Mandrake 10.x (nebo
ktere je posledni) a taky mozna na SuSE X.y (netusim, ktera je posledni
verze). Ale skoro urcite nepojede na FC2, FC1, atd. zpet do minulosti.
To je celkem logicke. Podobne to bude nejspis, kdyz si nainstaluju FC2 -
pak binarka snad pojede na FC2, FC3, FC4, preposledni a posledni verzi
Mandrake, predposledni a posledni verzi SuSE - hadam dobre?

No a ted ta klicova otazka: kolik % lidi odstavim od sve aplikace tim,
ze zvolim jako vychozi platformu treba FC2? Je FC2 "dost stará" na to,
abych na ni delal ty balicky, ktere maji fungovat na desktopech
_vetsiny_ lidi? Nebo mam radeji dat FC1? Nebo snad Redhat 9? Nebo zustat
u te me soucasne RedHat 8? Kdo dnes jeste pouziva na desktopu RedHat 8?
Nebo dokonce 6.2?

> 	Druhá možnost je, jak už bylo nabídnuto, nespoléhat se vůbec na
> systémové knihovny v aktuálním environmentu a vše slinkovat staticky, pak
> máte skutečně zaručeno, že Vám to poběží na novějších distribucích, protože
> syscaly zůstanou stejné...ale pozor, Váš systém může běžet neoptimálně a
> bude poměrně rozežraný, jak na systémové zdroje, tak na prostor na
> disku...:-)

chapu staticke linkovani, ale to je opravdu az ta posledni moznost.

Petr