technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Sobota Únor 26 13:07:47 CET 2005

Dne so 26. února 2005 4:19 Petr Vileta napsal(a):
> A pokud znate praktiky pri vyrobe HW, ze to dela Taiwanska
> garazova firma pro 10 renomovanych firem a pouze na stejny tistak se
> stejnymi soucastkami lepi jednou Philips, podruhe Yamaha, potreti Sony, tak
> prave a jen ty drivery to rozlisi.

Takhle to dělají tržnicové a supermarketové firmy a výrobci počítačového
lowendu. U těch výše jmenovaných firem byste podobné výrobky našel těžko.
Možná tak mezi CD/DVD mechanikami, ale ty rozhodně nevyrábí žádná garážová
firma. Spíš je to přesně naopak. Garážové firmy používají technologii
(brouky, optické hlavice, lcd zobrazovače..) velkých firem, protože samy
takovou věc nejsou schopny vyrábět, natož vyvinout.

> Vetsina firem, jejichz HW ma podporu Linuxu se moc nepakuje a dela to spis
> proto, ze se domnivaji, ze Linux uz neni mozne proste ignorovat.

Ale tady nemluvíme o podpoře nějakého PC komponentu v linuxu. Původně byla řeč
o standalone výrobcích (wifi AP, přehrávače..), co jedou na linuxu. Schválně
se podívejte, co tyhle věcičky umí a pak si představte, že byste to musel
napsat from scratch bez použití jakéhokoliv GPL kódu.

Ctirad