prepinanie default route - failover cez viacero ISP

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Neděle Únor 27 21:58:17 CET 2005

zdravim all,

spravil som si v iproute2 tabulku s dvoma default routami, s roznou
metrikou, s umyslom rozchodit failover (ked spadne jedna linka na
internet, nech to ide druhou). pakety do tejto tabulky padaju na
zaklade fwmarkov.

$ ip r ls table 200
default via 10.10.1.1 dev eth0  metric 1
default via 10.10.6.2 dev wlan0  metric 2

co je horsie, i ked spadne linka na ktoru sa lezie cez 10.10.1.1,
vsetko mi to stale lezie von cez tuto gw a neprepne sa na druhu. na tuto
temu je dokumentacie poskromne, zistil som akurat ze kernel to prepne
na druhu routu, ked bude prva GW unreachable cez ARP. to ale nie je
moj pripad - pre mna je 10.10.1.1 cez ARP reachable, vypadok je az
za nim. takto to asi nepojde, co s tym?

napada ma, ze by som mohol pingat ipcku u providera, a podla vysledku
default routu prehodit - to by ale vyzadovalo staticku routu k tej
pinganej ipcke, aby sa po prehodeni gatewaye nepingala cez druheho
ISP, plus nejake drobnosti naviac. elegantnejsie by to neslo?

... btw, docital som sa v tejto suvislosti o autoritativnych systemoch
a pouziti exterior BGP. da sa to pouzit aj na linkach od viacerych
ISP? je s pouzitim AS a BGP mozne routovat IPcky patriace do PA
address space jedneho ISP cez druheho ISP? prevadzkuje taketo veci
niekto z pritomnych?

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk