technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Únor 28 13:50:47 CET 2005

Martin `MJ' Mares <mailto:mj na ucw.cz> wrote:
> Priklad: napisu driver, ktery je licencovan dualne pod GPL i
> BSD licenci
> (napriklad proto, ze jedna z verzi toho driveru funguje i pod
> BSD Unixem).
> Pokud ho spojim s Linuxovym jadrem, musi byt to, co vznikne,
> jednoznacne pod GPL.

	Tomuto rozumím, ale pak mi tedy silně nesedí "komerční" přídavky Red
Hatu, SuSE apod. pro Enterprise verze Linuxů - známý např. akcelerovaný
Metro X server... - nekoupil jsem si nikdy tento Linux, ale dle popisu jsem
neměl dojem, že součástí této komerční dodávky jsou i všechny potřebné
zdrojové kódy pro sestavení Metro X serveru.... mohu se ovšem samozřejmě
mýlit.

	Vím, příklad z jiné oblasti, než kterou aktuálně diskutujeme, tak
jinak... - "ovladače" jiných FS, které Linux v té době neuměl (ani via
vanilla ani via standardní patche poskládané z Internetu od dobrovolníků)...
dnešní Linuxová implementace JFS, XFS či některých jiných není tak stará,
jak dlouho se používá, byť to možná nebylo tak veřejně známo... (a
"zákazníci" těchto řešení si to kupovali sakumprásk a nějaké source nikdy
nepožadovali... - obávám se, že by je ani nikdy nedostali).

	Navíc to, co jste prohlásil o dvojím licencování kódu si myslím až
tak zcela neplatí (a nebo jste to příliš zjednodušil a tak generálně to
tvrdit nelze, těžko říci) - jako příklad bych uvedl dřívější (verze okolo
2.X) licenční nabídky knihovny Qt (nativní GUI framework KDE od začátku) - v
Linuxu měla naprosto jinou podobu než v MS Windows. Dokonce jsem četl
vyjádření v tom smyslu, že kdybych využil "Linux" like licenci Qt (free) a
via cygwin jsem to běhal v MS Windows, tak se dopouštím přečinu, protože pro
použití této knihovny v MS Windows byly jiná pravidla a jiná licence (za
penízky samo sebou). A přitom jediné co jsem udělal bylo, že jsem místo gcc
vzal kompilátor mingw nebo obdobný, source zkompiloval (IMHO i bez OS
závislých #define apod.) a chtěl v "cygwin boxu" provozovat v MS Windows.