instalace 1U asus AP140R-E1

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Únor 28 14:19:39 CET 2005

On Mon, 28 Feb 2005, Petr Soucek wrote:

> Tohle me zajima.
>
> Jako vyhodu vidim, ze je podpora v BIOSu, takze by snad melo fungovat
> bootovani, i kdyz odejde kterykoliv disk.

Pokud ten BIOS neni uplne blby, tak umi zacit bootovat s ruznych disku a
kdyz ten prvni v poradi selze, zkusi dalsi. V kombinaci s dobre
nainstalovanym zavadecem tedy dosahnete stejneho efektu.

> No jake jsou ty nevyhody? V ruznych konferencich je to vzdy zmineno jen
> takhle pausalne, ale o konkretnich vyhodach jsem se toho moc nedocetl.

Asi jako jedina vyhoda ma nepada, ze stejne disky budou videt z ruznych
systemu, ktere ten ATA raid podporuji, kdezto linuxovy SW RAID je
(pochopitelne) linuxova specialita. Zadne jine me nenapadaji. Nevyhod je
rada:

* komplikovana a mnohem mene flexibilni manipulace se svazky
* kompatibilita (odejde-li radic, je nutne sehnat stejny)
* diagnostika a reseni problemu (detekce poruchy disku a jeji oznameni
  systemu je mnohdy dost pochybne funkcni ci zcela nefunkcni, kdyz se ty
  svazky nejak rozbijou, sance na zachranu alespon casti dat je u
  linuxoveho RAIDu radove vetsi, uz proto, ze je znama struktura)
* obcas pochybny vykon -- v urcitych situacich muzou byt ATA raidy mozna o
  par procent rychlejsi, ale uz jsem zazil tyhle hracky z nepochopitelnych
  duvodu zoufale pomale, SW RAID je jistota s vykonem odpovidajicim tomu,
  jak rychly je ten JBOD
* ne vzdy funkcni podpora S.M.A.R.T. na jednotlivych discich
* ... a daly by se vymyslet dalsi

> Kdysi jsem zkousel na Promise MBFastTrak133 Lite jednak driver primo od
> Promise (Partial source code), jednak ataraid, a ten driver od Promise byl
> aspon 10x rychlejsi.

Coz znamena, ze ten ataraid driver byl nejak rozbity. Ja jsem ho na
stejnem radici taky zkousel a byl rychly uplne stejne jako SW RAID,
pochybuju, ze by to s tim jejich binarnim nesmyslem bylo o mnoho lepsi.

-- Honza Houstek