qmail + vmailmgr a neexistujici uzivatele

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pondělí Leden 3 12:48:11 CET 2005

Dne po 3. ledna 2005 12:00 Jan Houstek napsal(a):

> Z hlediska standardu neni ale tiche ignorovani takovych mailu prilis koser
> a muze to mit i ruzne nechtene nasledky, napr. dojde-li k preklepu v
> adrese, mail bude skartovan a nikdo se o tom nedozvi.

Toho jsem si vědom, ale situace to vyžaduje. Čas od času do nás někdo začne
hrnout tisíce mailů s vymyšleným userem a ty se pak úplně zbytečně hromadí v
queue, prochází spamassassinem a zpožďují regulérní maily, někdy i o několik
hodin.

A teď navíc koukám, že v tom queue je i hafo bounců. No to snad.... Jak z toho
sakra ven ?

> Legitimni maily s funkcni zpatecni adresou by rozhodne nemely byt takto
> likvidovany. Mnohem vhodnejsi bude naucit qmail odmitat neexistujici
> adresy uz v SMTP komunikaci (bud patchovanim, nebo vyuzitim mechanismu
> QMAILQUEUE). Pripadne pouzit nejaky MTA, ktery tohle umi i bez pouziti
> cerne magie.

Nový server na bázi postfixu je v přípravě. Ne až tak kvůli tomu, že je to
qmail, ale hlavně proto, že celý ten server dělali nějací neumětelové a je to
šíleně zprasené (když jsem to "zdědil", nebyl tam vůbec swap, /var na
zvláštní partition byla nesmyslně malá a čas od času přetekla, bylo to open
relay, distribuce slepenec woodyho s ručně kompilovanými balíky a balíky z
nějakých rpmek s binárkami nakopírovanými v nesmyslných cestách..), takže po
nějaké době flikování jsem došel k závěru, že jednodužší to bude udělat celé
znova.

Ale teď potřebuju nějaký quickhack, který mě zbaví přeplněné fronty. Tady si
bohužel nemůžu dovolit experimentovat, protože jak nejdou chvíli maily, tak
celá organizace stojí.

Ctirad