qmail + vmailmgr a neexistujici uzivatele

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Leden 3 15:24:36 CET 2005

Ctirad Fertr wrote:

> Ten patch je bohužel pro vpopmail (ostatně jako většina návodů a všeho co jsem
> zatím vygooglil), nikoliv pro vmailmgr. A navíc patchování jsem se chtěl
> vyhnout, ale jak tak koukám, tak u qmailu se tomu asi vyhnout nejde :(

Jde. Pokud jde o odmitnuti mailu jeste v SMTP, neni nutne patchovat
qmail-smtpd.c, staci vyuzit mechanismus QMAILQUEUE, tj. pred ulozenim do
fronty se mail preda programu, ktery bud mail ulozi do fronty pomoci
qmail-queue, nebo ho odmitne. qmail-smtpd drzi spojeni otevrene a v
pripade neulozeni do fronty posle jako odpoved na DATA prislusnou chybu
(docasnou ci permanentni v zavislosti na exit hodnote QMAILQUEUE programu).

Dokonce i v pripade, ze nemate QMAILQUEUE patch (coz je velmi
nepravdepodobne), lze to resit tak, ze se filtr da na misto puvodniho
qmail-queue.

-- Honza Houstek