celkove sledovanie systemov pomocou snmp

Kilian Igor Igor.Kilian na infogas.sk
Úterý Leden 4 10:58:39 CET 2005

Prajem vsetkym prijemny den.

Zaujimalo by ma ci existuje nejaky sledovaci
system, ktory by splnal tieto poziadavky:
- sledovanie pomocou snmp
  - filesystemy
  - procesory
  - pamat
  - sietove interfacy
  - funkcnost sluzieb (napr. FTP, HTTP a pod.)
  - dostupnost systemu
  - ...
- v pripade nedostupnosti mat nejakeho daemona,
  ktory si lokalne na sledovanom systeme bezi
  a ked je siet opat dostupna, tak dohra dane data
  na sledovaciu masinku (aby bolo jasne, ze masinka
  bola v pohode aj ked vypadol nejaky sietovy prvok)
- sledovanie by malo byt nieco ako mrtg a nagios
  dokopy aj s historiou cize:
  - vidiet stavy OK, WARNING, FAIL
    - pri blizsom pohlade tak ako v nagios, ale
      plus mat aj moznost grafov
  - vidiet v grafoch sledovane sledovane casti systemu
    (pamat, filesystemy, sietove interfacy ...)
  - a hlavne taka historia, ze ked si zadam nejaky
    datum, tak mi zobrazi z daneho datumu denny graf,
    alebo z rozsahu tyzdeny a pod.

Nejak som sa moc rozpisal, ale dufam, ze som sa vyjadril
jasne. Zaujima ma ci nieco take uz existuje v jednom produkte.
Kombinaciu mrtg a nagiosu mam, ale nevyhovuje mi to. Ked
nebude existovat ten daemon na sledovane systemy v pripade
vypadku siete tak nevadi (ale bolo by to celkom vhodne).

Dik za rady.

Igor