MySQL a MyISAM vs InnoDB

Martin Kozusky kozusky na ics.muni.cz
Středa Leden 5 08:01:25 CET 2005

Ahoj,
instaloval jsem si nejnovejsi MySQL a rekl jsem si, ze kdyz InnoDB poskytuje ACID
a jeste nejake veci navic oproti MyISAM, tak ze to budu pouzivat.
Prvni vec co me trochu zarazila je, ze se data ze vsech tabulek/databazi
ukladaji jen do jednoho (default, jde zmenit) nebo nekolika malo souboru.
To bych jeste nejak prezil :) Ale horsi je, ze kdyz si vytvorim tabulku MyISAM a
stejnou tabulku se stejnymi daty (asi 88 milionu radku po 6 sloupeccich) typu InnoDB,
tak napriklad "select count(*) from tabulka_ISAM" je temer okazite, ale ten samy prikaz
"select count(*) from tabulka_Inno" nad tablkou InnoDB trva 23 minut!!  Neudelal jsem
treba nekde chybu pri konfiguraci? Nebo je feauture, ne bug? :)

Jaky typ tabulek doporucujete pouzivat, pokud mam hodne dat (kazdych 5 min pribude
asi 1200 zaznamu a jednou za hodinu navic 18000 zaznamu).

Diky,
Martin