IMAP schránky - dávkové přestěhování na jiný server

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Středa Leden 5 09:24:31 CET 2005

Dobrý den,
snažím se přesunout poštu na jiný imap server (z wu? na cyrus).
Nejjednodušším řešením (a taky dost nevhodným) je použití formail a
deliver:

formail -I "From " < mbox -s deliver -e -q -m "user.uzivatel"

Toto řešení má ale drobnou nevýhodu - nezachovává informace
o přečtené poště - všechny zprávy se v nové schránce jeví jako nepřečtené.
Použil jsem to na přemístění zpráv z konference a různých služebních mailů.
Tam mi ztráta některých infomací nevadí.

V archivu konference jsem vyhrabal informace o programech mbxcopy nebo
isync. Tuším, že mbxcopy tvrdošíjně trvá na nejsložitějším způsobu
autorizace
(TSL? Dělal jsem to v pondělí večer) a nedovedl jsem mu vnutit plain hesla.
Trochu dál jsem se dostal s isync, ale ten zase odmítá číst lokální
soubor s poštou.
Komunikace vypadá asi takto:

isync -M /home/tycho/MAIL -V -1 -s imap-n x
* OK server2.solartek.in Cyrus IMAP4 v2.2.10-Invoca-RPM-2.2.10-3.fc2
server ready
 >>> 1 CAPABILITY
* CAPABILITY IMAP4 IMAP4rev1 ACL QUOTA LITERAL+ MAILBOX-REFERRALS
NAMESPACE UIDPLUS ID NO_ATOMIC_RENAME UNSELECT CHILDREN MULTIAPPEND
BINARY SORT THREAD=ORDEREDSUBJECT THREAD=REFERENCES ANNOTATEMORE IDLE
STARTTLS LISTEXT LIST-SUBSCRIBED X-NETSCAPE
1 OK Completed
*** IMAP Warning *** Password is being sent in the clear
 >>> 2 LOGIN <user> <pass>
2 OK User logged in
 >>> 3 NAMESPACE
* NAMESPACE (("" ".")) (("Ostatni uzivatele." ".")) (("Sdilene slozky."
"."))
3 OK Completed
Maildir error: mailbox '/home/tycho/MAIL/x/' does not exist
 >>> 4 LOGOUT
* BYE LOGOUT received
4 OK Completed

Nenarazili jste někdo na podobný požadavek? Jak se vám podařilo podobnou
situaci vyřešit?
Nechci po uživatelích, aby byli nucení si své gigabajty pošty přetaokvat
ručně.

Petr Bravenec

--

email: pbravenec na solartec.cz