ext3 - tune2fs

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Leden 5 14:37:59 CET 2005

On Wed, Jan 05, 2005 at 11:46:08AM +0100, Martin Lebeda wrote:
> Ahoj lidi,
>
> může mi někdo vysvětlit co si mám představit pod tímto (z manuálové
> stránky):
>
> dir_index - Use  hashed  b-trees  to  speed  up lookups in large
>                    directories.

Pokud mate podporu b-trees v jadre, muze byt prace s rozsahlymi adresari
velmi rychla (protoze normalne je to na ext[23] linerani netrideny
seznam).

RH se kdysi snazil neco takoveho do jadra 2.4.x dat, ale nebylo to
dostatecne stabilni a pak se zamerili na 2.6, takze nakonec nic
(ale ACL se do 2.4.x dostala).

Nicmene existuji distribuce, ktere podporu v jadre maji (a dokonce uz
hodne dlouho - nicmene jde take o kvalitu).

Nebo pouzijte jiny FS, ktery to nepotrebuje (XFS, JFS, ReiserFS). Mel
byste si ale dobre rozmyslet vyber FS (pokud to ma byt nejaky produkcni
stroj, ktery ma vydrzet delsi dobu vcetne podpory) a s tim je dnes i
spjata volba distribuce - nebo naopak (vyberem distribuce je dana
mnozina dostupnych FS, u kterych se muzete dovolavat podpory).

> filetype - Store file(1,n) type information in directory entries.

Nektere FS umoznuji, aby k souboru bylo ulozeno do adresare (nebo primo
do nich) mnoho dalsich informaci (pristupova prava, do souboru pak ruzne
udaje napr. EXIF nebo tagy v MP3 atd). Pokud to vas FS umi jen jako
rozsireni, muzete (ale nemusite) si to zapnout.

> user_xattr - Enable user-specified extended attributes.

Extended attributes - vyuzivaji se treba pro ulozeni ACL (pristupova
prava).

man chattr
man chacl
atd.