Linux a Bluetooth dongly

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Středa Leden 5 16:31:55 CET 2005

On Wed, 5 Jan 2005, Miloš Bíba wrote:

> Dobrý den, jsem pomerne zacatecnik v linuxu, takze bych prosim Vas
> potreboval vedet, jaky si mam koupit bluetooth adapter aby sl nejak rozumne
> jednoduše rozchodit v Mandrakovi 10.1.

Jakykoliv. Proslo mi tech adapteru rukama uz vice nez tucet a z hlediska
Linuxu jsem nevidel zadny rozdil. Vsechny stejne pouzivaji stejne svaby a
stejny driver hci-usb.(k)o. Doporucuju vybirat podle ceny, velikosti,
barvy a tvaru :)

> Pod Windows mam dobře zkusenosti s adaptery Gigabyte a velmi velmi
> spatne s MSI (do čtrnácti dni chciply oba:-()

Ja momoentalne pouzivam MSI. Pod Linuxem zcela bez problemu, kdyz jsem ho
omylem zapojil do WindowsXP a nainstaloval drivery, sice to nejak
fungovalo, ale pri kazdem zapojeni to ty ovladace instalovalo znova. Navic
se tim resetovala rada veci. Pravdepodobne by to slo nejak vyresit, ale
rozhodne to nebylo prilis intuitivni (narozdil od Linuxu).

> Potrebuji se pomoci bluetooth s notebookem pripojit prostřednictvím
> Nokie 6310i na internet, o nic jiného my prakticky nejde.

Potrebujete

* drivery v kernelu (hci_usb, rfcomm, l2cap) -- to v distribucnim jadre
  urcite je
* balicek bluez-utils (ten v MDK10.1 taky urcite je)
* ppp demona a ostatni vybavu pro pripojeni k siti pres modem

Po zasunuti dongle do USB se patrne hotplug postara o zavedeni modulu a
bluez demoni by nove zarizeni meli vzit na vedomi. Na Nokii zapnete
bluetooth a udelejte docasne telefon viditelny. Na Linuxu spustte
"hcitool scan". Mel by telefon najit. Komunikaci pres bluetooth pak muzete
overit pomoci l2ping na ziskanou MAC adresu.

Funguje-li vse spravne, svazte si svuj telefon s emulovanym seriovym
portem (rfcomm protokol). Dela se to pridanim priblizne tohoto do
/etc/bluetooth/rfcomm.conf

rfcomm0 {
    bind yes;
    device 01:23:45:67:89:AB;
    channel 1;
    comment "GPRS Internet";
}

Restartujte bluez demony a dale uz nakonfigurujte PPP pripojeni jako pres
seriovy modem (viz napr. http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=152).
Pouze jako zarizeni modemu musite nastavit prislusne rfcomm zarizeni
(presne umisteni v /dev zalezi na tom, zda (ne)pouzivate devfs ci udev).

> Zkousel jsem SuSe 8.1 Live Eval a tam to oba adaptery bohužel najde jako
> unknown USB device, coz mi stve a bojim se, ze to tak bude porad..

Uz pres pul roku presne tuto kombinaci pouzivam (N6310i, MSI dongle) a
naprosto bez problemu. Je fakt, ze zprovozneni vyzadovalo trochu prace,
ale divil bych se, kdyby v MDK10.1 na toto neexistovalo nejake intuitivni
naklikavatko :)

> Dekuji moc za radu a omlouvám se jestli Vas takovýmto dotazem otravuji,
> leč po celodenním hledání n internetu stále nevím, jak to vlastně je:-(

Zjevne jste pri hledani ignoroval archiv teto konference, uz jsem sem o
tom nekolikrat psal.

-- Honza Houstek