dialog --clear

Středa Leden 5 19:54:30 CET 2005

On 5 Jan 2005 limuhob na email.cz wrote:

> Mám dotaz ohledně prográmku dialog a čištění terminálu po skončení
> programu. Parametr --clear se nechová tak jak bych chtěl :) . Maže
> obsah celého terminálu (funkčne podobné příkazu clear), a mě by se
> hodilo, aby po skončení dialogu byl terminal v původním stavu jako
> před spuštěním dialogu tj. aby se mi např. nesmazala "historie"
> terminalu. Prográmek lxdialog pro konfiguraci kernelu se takto chová.

Vtip je v tom, ze nektere terminaly umi dve "vrstvy".

Zkuste si spustit xterm, v nem nejaky program, co po skonceni zachovava
puvodni obsah terminalu, a zkuste si polozku "Show Alternate Screen"
v 2. menu xtermu (Ctrl + prostredni tlacitko mysi).

Odpovidajici ridici sekvence jsou ti/te v termcapu a smcup/smcup
v terminfo. Viz tez infocmp -1 | grep '[sr]mcup'

Pokud byste to chtel vypsat treba ze shelloveho skriptu, tak se hodi
prikaz tput. Zkuste si tput smcup; echo nazdar; sleep 1; tput rmcup