Hlaska do grafickeho okenka + postesknuti si...

Peter Cernoch pcernoch na volny.cz
Čtvrtek Leden 6 10:14:12 CET 2005

Ja pouzivam xmessage - bere to jednoduchy
text a pozici na obrazovce a muzete nastavit
cas (v sekundach) po kterem hlaska sama zmizi.

Mam ale problem - zkousel jsem to pridat do
skriptu pro hotplug abych byl strucne informovan - bez
nutnosti vypisovat /var/log/messages.

Ale v tomto pripade se mi zadne okno neobjevi a
v logu mam hlasku ze nemuze otevrit display.

A to i kdyz zadam pod uzivatelem 'xhost +'
takze by snad melo byt povoleno vsechno.

Naproti tomu skripty spoustene po ACPI udalosti pracuji bez
problemu - pri zmene frekvence procesoru se mi
na 3 vteriny ukaze informace o aktualnim stavu;
je to vlastne takova prijemna zpetna kontrola funkcnosti systemu.

V tomto (prace po XWin pro ruzne uzivatele s ruznym
prihlasovacim manazerem a xwin manazerem,
povoleni cteni /var/log/messages pro bezneho uzivatele
- dmesg neni vzdy to prave orechove)
se system Suse 9.1 chova uplne jinak
nez Redhat 7.3 ktery mam na starem stroji.
Na desktop je to docela opruz a nevim jak jej
"umravnit" (do zadne site pripojeny
nejsem takze mi nejake "virtualni" ohrozeni nevadi).

Neda se koupit/pujcit/stahnout nejaka podrobnejsi knizka
venovana prave teto distribuci? Rad bych vic proniknul
dovnitr.

Moc dekuji.

Petr