Pristup roota do X11 (Was: Hlaska do grafickeho okenka + postesknuti si...)

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Čtvrtek Leden 6 11:03:58 CET 2005

> Mam ale problem - zkousel jsem to pridat do
> skriptu pro hotplug abych byl strucne informovan - bez
> nutnosti vypisovat /var/log/messages.
>
> Ale v tomto pripade se mi zadne okno neobjevi a
> v logu mam hlasku ze nemuze otevrit display.

Ja resim pristup roota k xserveru po su nasledovne:
xauth merge /home/user/.Xauthority

Hotplug asi nebude mit nastaveny spravene $HOME, ale mozna vam tato
informace pomuze. Tip pro ladeni: man logger.

Pro pouceni budoucich generaci a take pro zalohu uvadim cast sveho
.profile . Podiva se do prostredi parent procesu (uzivatele) a projede
.Xauthority uzivatelu, u kterych prichazi v uvahu, ze spustili Xka.
Od tech prevezme autorizaci.

Pri upgrade (Sarge) se mi stalo, ze xauth kricel neco o nekompatibilite,
pomohlo smazat /root/.Xauthority.
La'd"a

if [ "$USER" = "root" -a -z "$DISPLAY" ]; then
    myppid=$PPID
    disp=`dd if=/proc/$myppid/environ 2>/dev/null\
        | tr "\000" "\012"\
        |grep DISPLAY \
        |while read line; do
            echo $line
        done`
    if [ -n "$disp" ]; then
        echo -n "Merging X authentization from "
        for user in uzivatel1 uzivatel2 uzivatel3 ; do
            file="/home/$user/.Xauthority"
            if [ -f "$file" ]; then
                echo -n "$user"
                xauth merge "$file"