z jednoho disku na raid 5

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 6 11:52:19 CET 2005

Pavel Benisek wrote:

> Dobry den,
> Potrebuji prejit z jednoho disku (na kterem jsou data) na software raid
> 5. Jeden z tech tri disku ma byt prave ten s daty. Nasel jsem par
> navodu v konferenci jak prejit z jednoho disku bezbolestne na raid 1
> (mirror), ale na raid 5 to asi nebude tak jednoduche, protoze jsou na
> nem data ulozena ponekud jinak.

Zaziva bez presouvani dat to neni trivialni ani s tim RAID1, zejmena
chcete-li mit RAID partice vybaveny MD superblockem. Ovsem nabizi se
jednoduche reseni, vyrobite ten raid5 na dvou novych discich v
degradovanem rezimu, presunete na nej stavajici data a pak ten puvodni
disk pridate do pole.

Na druhou stranu, pri podobnych operacich je vzdy nanejvys rozumne
udelat si predem zalohu, zalezi-li vam alespon trochu na tech datech.
No, a kdyz uz mate zalohu, tak proc jednoduse nepripravit novou
strukturu storage a data tam dodat z te zalohy, ze?

-- Honza Houstek