hdc - lost interrupt - konflikt ide1 a soundcard

Dusan Zatkovsky zatkovsky na printsoft.cz
Pátek Leden 7 10:14:11 CET 2005

Zdravim.

Prisiel som po sviatkoch do prace a zistil som, ze mam problem s mojou
internou ide vypalovackou. Mountovala sa pol hodinu, cez mandrake supermount
to pri pokuse o pristup do /mnt/cdrom pravidelne zatuhlo a tak podobne.

Po chvile cakania mi do logov zacali lozit hlasky "hdc - lost interrupt".

cat /proc/interrupts mi povedal viac:
14:       5150          XT-PIC  ide0
15:         18          XT-PIC  ide1, Ensoniq AudioPCI

Predpokladam, ze problem je v tom irq 15, co by mohlo vysvetlovat problemy s
alsou (vzdy po boote zahlasi na sound failed, ale zvukovka ide, akurat jej
musim rucne odmutovat vsetky kanaly).

Podivne na tom vsetkom je, ze sa s masinou nic nerobilo a zacalo to tak nejak
zrazu.

Poradi niekto co s tym? Pozeral som do biosu, daju sa tam prednastavit irq pre
jednotlive pci sloty, ale nepodarilo za mi zistit, v ktorom slote je ta
zvukovka, kedze je interna.

OS Mandrake Cooker, last update vcera
kernel 2.6.8.1-20mdk

Dik.