princip CBQ a HTB

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Sobota Leden 8 15:49:18 CET 2005

Zdravim.
Vie mi niekto nejako jednoducho vysvetlit zakladny princip fungovania CBQ
a HTB resp. rozdiel medzi nimi ? Narazam na to, ze pri konfiguracii CBQ sa
zadava rychlost device a pri HTB nic take netreba. Som pol dna studoval
(moja anglictina nic moc) stranky popisujuce htb a cbq, ale moc som z toho
nezmudrel. Som pochopil ze CBQ je naviazane na device, kde si vypocita
nejake hodiny a potom na zaklade nejakych vlastnych vzorcov simuluje
rychlost tym, ze po urcitych casovych intervaloch posiela vacsie mnozstvo
dat, ktore trcalo v buferi. HTB by fungovat nejako inak. Ma nejaky
vlastny bufer a koriguje si rychlost vyprazdnovania bufferu. T.j. nie je
naviazany na rychlost ethernet device. Alebo tak nejak :-)))

Vdaka.

PS: nemam problem to rozbehat, skor mi ide o to, pochopit princip :-)

--
   Bc. Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager            Tr. A. Hlinku 2