kernel 2.6.9 v Debian Sarge

Miroslav Maiksnar m.maiksnar na volny.cz
Neděle Leden 9 21:51:20 CET 2005

On Sunday 09 January 2005 21:08, Damir Špoljarič wrote:
> Dobry den.
> Mam Debian Sarge a rad bych balikovane jadro 2.6.9, ktery ovsem neni v
> Sarge... Nevite jestli se da tento balik nejak doplnit ? Kompilovat
> jadro rucne nechci, protoze s tim nemam moc velky zkusenosti ...

Muzete to udelat nekolika zpusoby (poradi podle slozitosti):

1) stahnout si ho z http://packages.debian.org pro unstable a pomoci `dpkg -i`
ho nainstalovat. Teoreticky by tam nemel byt zadny zadrhel v zavislostech,
ale stat se to muze.

2) pridat do sources.list unstable zdroje:
deb http://ftp.cz.debian.org/debian/ unstable main  contrib non-free
deb-src http://ftp.cz.debian.org/debian/ unstable main  contrib non-free

pak do /etc/apt/apt.conf pridat radek:
APT::Default-Release "testing";

Pak nainstalovat kernel pomoci:
apt-get -t unstable install kernel-image-2.6.9

3) metodou 1 nebo 2 nainstalovat kernel-source-2.6.9 a zkompilovat si vlastni
kernel. Nemusite se toho zase tolik bat, prinejhorsim vam tady nekdo poradi.
Strucne jak na to v debianu:

# apt-get install kernel-source-2.6.9
# cd /usr/src
# tar jxf kernel-source.2.6.9.tar.bz2
# cd kernel-source.2.6.9
# make-kpkg clean
# make-kpkg --config=menu --append-to-version=-`hostname`-1 kernel-image \
modules-image
# cd ..
# dpkg -i kernel-image-2.6.9-`hostname`-1_10.00.Custom_i386.deb
# reboot

Parametr --append-to-version=-`hostname`-1 v make-kpkg dava priponu k verzi
kernelu a umoznuje tim mit nainstalovano vice kernelu stejne verze. Nemusi
tam byt, ale je to celkem sikovne.

Jinak Debian ma vlastni mailinglist, pro priste se muzete na debiani otazky
ptat primo tam:

Debian CZ/SK project discussion list <czdebian-l na debian.cz>
http://www.debian.cz/mailman/listinfo/czdebian-l

Mixi