transparentne proxy v LAN a aj na serveri

Pondělí Leden 10 13:54:39 CET 2005

Roman Fordinal <aben na webcom.sk> wrote:
> pre mensiu LAN-ku (do 10 compov) som sa rozhodol spravit proxy.
> squid som vcelku rozbehal, ale samozrejme je mojim prianim ma ho
> transparentny.

ak je to len tvojim prianim, radsej to kasli a nastavenim firewallu, dhcp
atd ho nastav ludom natvrdo. Transparentny proxy je velmi zla vec, a ma
zmysel len ak to naozaj inac nejde.

> toto vsak nefunguje na localne poziadavky priamo toho stroja (192.168.5.1)
> to znamena, ze ked sa mi niekto prihlasi na Xserver na 192.168.5.1
> a pouziva browser, tak packety neprechadzaju pravidlom PREROUTING.
> vie mi niekto poradit ako mam zariadit aby mi toto fungovalo?

a preco vlastne z lokalnej siete nemozu ist priamo?
It's now safe to throw off your computer.