aky max. rate (HTB) na uplink ?

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Pondělí Leden 10 20:14:47 CET 2005

JS> To som samozrejme pochopil. Mne islo len o to, aky velky ma byt rozdiel
JS> medzi root-class a rychlostou aku mi pridelil provider ? T.j. ak mam od
JS> providera 2mbit (povedzme shapovane na cisco switchi), tak ci mi staci dat
JS> 2mbit root-classu, alebo ju mam dat o nieco mensiu. A ked mensiu tak o
JS> kolko ? Na toto ci je nejaky vzorec ma zaujima.

IMHO tu ide predovsetkym (iba o?) o eliminaciu buffera u providera. a
na to IMHO ziadny vzorec neexistuje, je to zavisle od providerovej
konfiguracie. ja som vhodnu rychlost pri wondershaperi nasiel tak, ze
som vytazil linku naplno a popri tom cez nu pingal (s vyssou
prioritou nez download). pri rovnakej rychlosti wondershapera (htb) a
providera boli pingy obrovske, pri znizovani rychlosti sa niektore
znizovali, az pri istej hranici (cca 5-10% menej) boli vzdy pingy ako
na nezatazenej linke.

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk