aky max. rate (HTB) na uplink ?

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Úterý Leden 11 07:52:19 CET 2005

On Mon, 10 Jan 2005 18:28:25 GMT, Jan Satko <satko na quanto.nr.sanet.sk> wrote:

>  To som samozrejme pochopil. Mne islo len o to, aky velky ma byt rozdiel
>  medzi root-class a rychlostou aku mi pridelil provider ? T.j. ak mam od
>  providera 2mbit (povedzme shapovane na cisco switchi), tak ci mi staci dat
>  2mbit root-classu, alebo ju mam dat o nieco mensiu. A ked mensiu tak o
>  kolko ? Na toto ci je nejaky vzorec ma zaujima.

	Jak uz se pise driv, tak _spravna_hodnota_TM je 10%. Kdyz jsem
jednou hovoril s vice lidma, kteri v praxi HTB pouzivaji, shodli jsme se
vsichni prave na tech +-10%.

	O jinych hodnotach ma cenu hovorit v pripade, ze je za routerem
jenom jeden pocitac, ktery neprodukuje mnoho TCP spojeni --- kdyz chci
stahovat jeden soubor a pouzivat ssh, tak mi staci 5%. Druhy extrem nastava,
pokud mam za routerem deset sosacu, kteri maji kazdy spustene DC s deseti
downloadama a deseti uploadma. Tento stav se da detekovat prodlouzenim pingu
mezi routerem a branou u providera, reakci by melo byt snizeni stropu
nebo vynadani uzivatelum. :)

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860