Firebird 1.5.2 - instalace/kompilace

Michal Jezek kiwi.fon.tis na atlas.cz
Středa Leden 12 09:06:26 CET 2005

Dobrý den.
Mám doma starší stroj s procesoren WinChip na 200 MHz. Asi dva roky jsem na něm provozoval Red Hat 7.3 bez jakýchkoliv problémů. Nedávno jsem si ale vymyslel, že na něj nainstaluji Firebird server. Stáhnul jsem zdrojáky ze serveru sourceforge.net a pokusil jsem se je zkompilovat. Bohužel, ale si to neustále stěžovalo, že něco chybí a že je něco staré. Tak jsem to celé přeinstaloval na Fedora Core 3 (stejně jsem tam chtěl dát o něco větší disk) Bohužel jsem se dostal do mrtvého stavu, že ./configure projde (pouze zprávy o tom, že něco nenalezl, ale jinak bez chyb), ale kompilace se zastaví s chybou o nepřítomnosti nějaké knihovny, kterou ale nainstalovanou mám (nevím teď přesně o kterou jde, ale není problém to zjistit). "Když to nejde dveřmi, tak to zkusím oknem" Stáhnul jsem si binární instalačky, ale nalezl jsem pouze instalačky "i686" Pokud jsem se pokusil naintsalovat RPM balík, tak to odmítl, že je pro jinou platformu. Pokud nainstaluji balík tar.gz, tak to jde, ale při spouštění serveru zahlásí, že nenalezl knihovnu libstdc++.so.5. Tu jsem opravdu nenalezl, ale mám knihovnu libstdc++.so.6. Pokusil jsem se vytvoři symbolický link na tuto knihovnu s číslem 5, ale při spouštění Firebirdu to nahlásilo nějakou sprosťárnu, tak jsem tu linku radši ihned smazal.

Máte někdo podobné zkušenosti s Firebirdem? Kterou cestou mám jít a jak případně vyřešit jednotlivé problémy.

             Díky, Michal Ježek.