MDK10.1 a pridani moduly do initrd

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Leden 13 17:59:30 CET 2005

On Thu, Jan 13, 2005 at 01:04:20PM +0100, Miroslav BENES wrote:

> BTW tímto tématem jsem se /na kerenlu 2.4) zabýval před časem, protože
> jsem potřeboval zavádět jako jeden z prvních modulů ovladač na Promise
> (pseudo)RAID řadič, který mám mimo kernel.  Zajímavé je, že se mi to
> nakonec podařilo - tj. vyrobil jsem initrd, který se vešel na disketu
> spolu s kernelem (cca 1175 kiB). Nevím jak se mi to povedlo - disketa se
> dneska jeví jako nečitelná (linux hlásí FAT error a zobrazuje nesmysly,
> Wokna ji ukazují jako prázdnou), ale přitom funguje !

Protoze je tam nakopirovany zazipovany kernel is fs pres dd if= of=
zkuste ji dumpnout a ungzipnout ;). Jo a bacha, je tam kernel a hned
za nim zacina filesystem :). Kopiruje se to za sebou takto:
dd if=kernel of=/dev/fd0 bs=1k
321+1 records out
321+1 records in

dd if=gzipnutej of=/dev/fd0 bs=1k offset=322 ;-)

> Poslední dotaz k tématu - jak se dá vyřešit problém s velikostí ? Tj.
> existuje nějaký standardní mechanismus, pomocí kterého by se
> dalojednoduše nakonfigurovat natahování initrd např. z druhé diskety ?

Ono samo, kdyz to kernel nenajde na te same diskete, tak si rekne o
druhou. A klidne to muzete mit i na trech. Proste si je nacte.

Moc bych se disketama uz nezabyval v dobe, kdy muzeme bootovat ze site
pres PXE. Buh nam dal PXE!

-- Dalibor Straka