samsung 80/32 GB x DMA :(

Tomáš Němec borg.dax na quick.cz
Pátek Leden 14 10:27:36 CET 2005

karpi píše v Čt 13. 01. 2005 v 23:07 +0100:
			Zdravím,
Tou deskou jste měl začít, ikdyž pořád tvrdím že tomu disku ubližujete,
dát na 80GB disk, 40-cítkovou kšandu ....Jaú. Problém je v tom že
většina
80 žilových kablů má tzv. klíče (polopaticky zobáček), a váš starý
board
nemusí mít na konektorech IDE "výřez" pro tento klíč. Takže ho budete
muset upilovat, nebo uříznout. Pak si musíte dát majzla aby vám seděl
pinově IDE kabel k IDE konektoru na desce.

> -x- Výpis z dmesg předkládám, ale asi v něm nic nového: Disk je sám na
> kšandě (Tedy 80 žílová asi zrovna neni, pokud jsem počítal správně tak
> 40. Pro dma musí být nějaká zvláštní kšanda?), Je tam napinovanej jako
> mástr + jeden pin právě na těch 32 GB - není divu že ho dmesg jako 32GB
> taky vidí..:

Mrknul jsem se na to a asi budete mít problém s chipsetem boardu,
dle mé chytré knihy neobsáhne víc než 40GB disk, a sběrnice je opravdu
pouze    UltraDMA/33 Bus Master Controller.  Sorry...

Joóó ten ...     chipset je ALi Aladdin V  M1541 AGPset
                                                                 M1543
Super I/O Controller

> -x- To je zajímavé, s tou deskou a biosem: Jde skutečně o desku "ASUS
> P5A-B Super 7 Motherboard" a bios (odečteno při rebootu):

	Ale ten Bios bych stejně flashnul :-).

--
                                Hezký den
                                           Tomáš Němec