SW pro zalohovani na disk

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Leden 14 18:16:17 CET 2005

	Zdravim,

	potreboval bych vyresit zalohovani na disk(*) a hledam
vhodny software. Mam vetsi disk (systemovy) a mensi disk (pro zalohy).
Nemusim zalohovat vsechno (treba data ktera mam i jinde), ale zase bych
byl rad, aby zaloha byla neco vic nez jen rsync vybranych adresaru na
druhy disk. Co od toho potrebuji?

- zaloha pokud mozno ve forme stromu souboru a adresaru. Kdyz uz
	je zalohovaci medium s primym pristupem, bylo by dobre
	nad daty umet delat find/grep/locate/...
- zaloha pokud mozno tak, aby "nejnovejsi verze" byla primo v koreni
	toho disku. Tohle spolu s nainstalovanym GRUBem umozni, aby
	disk bylo mozno v pripade uplne nejvetsi krize proste jen
	zamenit s primarnim a fungovat dal.
- zaloha budto i starsich verzi (az potud pokud se vejdou) souboru,
	nebo aspon uchovavani i souboru, ktere na puvodnim disku
	uz nejsou - aby kdyz si neco smazu a zjistim to za tyden,
	tak abych mel moznost obnovy ze zalohy. Na druhe strane by si
	ale zalohovaci system mel drzet informaci o tom, co uz jsem na
	primarnim disku smazal (abych treba mohl rict ze chci obnovit skutecne
	jen posledni zalohu a necpaly se mi tam i tyden smazane soubory).
	Cili treba aktualni stav by byl skutecne rsync vybranych adresaru
	ze systemoveho disku, a starsi verze nebo smazane soubory by se
	davaly do samostatneho podstromu.
- moznost rozumne promazavat starsi verze (kdyz se treba zalohovaci disk
	zaplni a ja budu chtit uvolnit misto.
- spolehlivost (nesmi to spadnout kdyz se zaplni disk - at uz systemovy
	nebo zalohovaci), nesmi to spadnout kdyz se na disku objevi
	vadne bloky (a naopak se to musi snazit zazalohovat co nejvic).
- nemusi to byt rychle ani vypocetne nenarocne - jedna se o stroje ktere
	bezi nonstop a celou noc nemaji co delat.

	Samozrejme bych si neco takoveho umel naskriptovat, ale tenhle
problem uz snad nekdo resil prede mnou. Vite o necem, co splnuje me pozadavky?

	Diky,

-Y.

(*) Moje skore je pet vadnych disku behem poslednich dvou mesicu