SW pro zalohovani na disk

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Neděle Leden 16 13:49:30 CET 2005

Martin Povolný wrote:
: Jan Kasprzak wrote:
: > 	potreboval bych vyresit zalohovani na disk(*) a hledam
: > vhodny software. Mam vetsi disk (systemovy) a mensi disk (pro zalohy).
: > Nemusim zalohovat vsechno (treba data ktera mam i jinde), ale zase bych
: > byl rad, aby zaloha byla neco vic nez jen rsync vybranych adresaru na
: > druhy disk. Co od toho potrebuji?
:
: Mam takovy SW, jmenuje se lnbackup a je z vlastni dilny. Kladli jsme si
: zhruba stejne cile a nic jsme nenasli.
: Ale nepouziva GRUB, ale LILO (podporu pro GRUB by mohl nekdo dodelat ;-))
:
	:-)

	neco jako

BOOTDISK=hd1
BOOTPART=0
grub <<EOF
root ($BOOTDISK,$BOOTPART)
setup ($BOOTDISK)
EOF

spoustene po dobehnuti zalohy?

: 1. zaloha je full (kopie),
: pri dalsich zalohach se nezmenene soubory (testuje se velikost,
: vlastnici, prava, casy, nikoliv obsah souboru, zadne md5sum)
: hardlinkuji, zmenene se kopiruji.

	Jak jsem se dival na bontmia, tak zrejme bude stacit obalit
nekolikaradkovym wrapperem prikazy cp -lR a rsync (tam by slo i
udelat ze se treba obsah souboru nebude bezne kontrolvoat, ale treba jednou
za tyden se zkontroluje).

: Kazda zaloha tedy zabere plny pocet iuzlu, ale bloku jen tolik, kolik je
: suma bloku zmenenych souboru od minule zalohy.
: Bootovatelna kopie v korenu zalozniho disku se dela hardlinkovanim z

	Jestli to myslis opravdu takhle (jakoze soubor je hardlinkovany
ve vsech zalohach ve kterych se nezmenil) tak vrat zkousku z UNIXu :-)
Inkrementalni zaloha pak totiz nezabira "plny pocet" i-uzlu (cili tolik kolik
jich je na zdrojovem svazku), ale jen nove i-uzly pro adresare a pro
zmenene soubory.

-Y.