SW pro zalohovani na disk

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Leden 17 11:56:46 CET 2005

	O vikendu jsem debatu uz jen sledoval...

	Tomu rozumim, vzhledem k moznostem Linux SW RAID se nemusi jednat o
stejne ci vubec fyzicke disky, staci jeden, dokonce ani se nemusime bavit o
partition, ale treba jen o loop mountovani souboru/u~ (soubor odpovidajici
kapacity vytvorime pres dd id=/dev/zero...).

> 	Cili prosim (jako obvykle u svych dotazu do teto konference,
> ach jo), snazte se odpovedet na zadani a nevymyslet duvody
> proc to vlastne
> ve skutecnosti nechci tak jak pisu. Dekuji velmi.

:) za malo, myslim, ze jsem potrebu pochopil presne, ale spise jsem zustal
nepochopen... - ten RAID samozrejme nebude "on-line" stale, ale pouze v
okamziku, kdy chci udelat zalohu - snapshot... - divam se na to podobne jako
treba SCM Subversion na repository... - revize = snapshot celeho tree.

	Na rozdil od doporuceneho postupu via LVM kolegy, kde si nejsem
jist, pokud vyjmu jednu grupu ze systemu, zda-li z toho budu schopen
nabootovat, v pripade Linux SW RAID 1 jsem si jist, ze kdykoli to znicim a
mam aspon jednu kopii, jsem schopen z ni dokonce nabootovat (=> splnuje to I
pozadavek na loader) - ja osobne to resim via LILO, Grub by snad nemel byt
problem...

	Cili jeste jednou - standardni beh je v degradovanem rezimu, v
pripade zalohy raidhotadd, necham provest synchronizaci a pak zase
odpojim... - nemusim resit zadne soubory, MBR recordy, proste nic... kdyz si
rozmyslim, tak v pripade partition vezmu loadlin a reknu, ze neco ala
root=/dev/hdaXY a mam hotovo... Cokoli na bazi backupu souboru apod. mi
prijde jako slozitejsi, nez tento jednoduchy snapshot filesystemu...

	Pokud jsem byl spravne pochopen a presto to neodpovida zadani (aspon
dle zadavatele), omlouvam se za zbytecne niceni elektronu.

PS: Redundanci nevyuzivam na HW problem, ale na zalohu, tudiz na ochranu
pred uzivatelskym omylem.