OT poptavka programator ci firma

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pondělí Leden 17 14:46:26 CET 2005

On Mon, Jan 17, 2005 at 02:17:30PM +0100, Kovar Jan wrote:

> Mate predstavu o tom, co to je skutecny informacni system? Pokud budou chtit
> skutecny informacni system, vcetne iso, integrace zarizeni, tak ceny
> takovych IS se pohybuji v cenach, kde nema smysl uvazovat o usporach za OS.
> Nevim, co myslite tim prvnim bodem. To jako, ze treba Open VMS nebo AIX jsou
No, kdyz jsme u VMS a AIXu: VMS jsem zazil, pekne se tam programuje
v pascalu. AIX jsem administroval. Nez kompilovat cokoliv na aixu je lepsi
se strelit do nohy. Hardware prevysi zrejme cenu IS, programoval jste
nekdy neco pro AIX? Nastesti s komu dnes davaji cdrom s redhatima rpm.
Kdyby chtel od nekoho zkontrolovat takovy system tak zaplati ne o nulu
ale o dve vic nez za kontrolu Linuxu. Protoze to malokdo umi. O vymene
hw (kdyz je to nativni pro ibm rs/6000 a ty jejich powerpc) ani nemluve.
Upgrade hw -> cha cha cha.

AIX na hw ibm (e-series, sharky atd.) je vhodny pro telecom, paegas, univerzitu
karlovu, eurotel, mozna pro ibm ;-).

> na tom ve stabilite hur nez Linux? Nebo mate pocit, ze treba Windows 2003
> jsou nestabilni system? Neumim to dekodovat.
Mam pocit, ze windows jsou nestabilni system.

> Spis mam obavu, ze nekdo ma pocit, ze implementace IS nic neni a ze to kazdy
> zvladne. Bohuzel to tak neni. Mozna by bylo lepsi, kdyby puvodni autor
> napsal o jak velkou firmu se jedna, co chteji mit v tom systemu. Tady neni
> jasne, jestli skutecne jen vyrobni data + jejich sber nebo kompletni IS
> vcetne ucetnictvi, skladu, nakupu, prodeje atd.

Kdyz slysim slova IS, tak vim, ze na takovych vecech nechalo kuzi
spousta dobrych programatoru. Tady me spise laka myslenka, ze autor
pozadavku _ma rozmyslene_ co presne chce ;o).

-- Dalibor Straka