multifunkcny printer hp lj 3030 & linux

Dusan Zatkovsky zatkovsky na printsoft.cz
Úterý Leden 18 10:26:08 CET 2005

DD.

Mam na firme multifunkcny printer/scanner/kopirku/fax HP LaserJet 3030,
pripojenu do windowsackej stanice. Na tejto stanici je ten printer
nazdielany, aby nan mohli tlacit aj ostatni uzivatelia v sieti a zaroven je
na nom nainstalovany software pre integrovany scanner. Fax sa nepouziva,
kopirka funguje aj bez PC.

Ja by som teraz potreboval tento printer pripojit cez USB do linuxoveho
serveru. Jedna vec, ktora mi ale vrta v hlave je, ako rozchodit ten scaner.

Ma niekto prakticke skusenosti s touto / podobnou multifunkcnou tlaciarnou a
linuxom?

Bol by som mozno v stave obetovat trochu pohodlia a na serveri rozbehat
x+sane+vnc, kam by sa uzivatelia pripojili, keby chceli scannovat a
nascanovane obrazky by si ukladali na nejaky samba share.

Je dost mozne, ze cela firma prejde na linux, takze by potom mohlo odpadnut to
vnc a sane backend by si mohli uzivatelia spustat cez ssh tunel X-ov.

Tusi niekto, ci je mozne ponechat funkcnost tlacitka SCAN na tlaciarni aj pod
linuxom?

Narazil som na projekt http://hpoj.sourceforge.net/, cez weekend to cele
vyskusam, ale rad by som nadobudol nejake how-to vopred, aby som potom
netapal v tmach :o)

Dik za rady.

--

Sincerely,