Zakázání Cut&Paste v x.org

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Leden 24 10:44:42 CET 2005

  Zdravim,

> Díky za podnětnou reakci. Když nevíte proč to chci, tak si takovéhle úvahy
> nechte od cesty. Chceme data zakoupit (PDF) a podmínkou je právě to, co
> požaduji (řídit u uživatelů možnost zobrazení a tisku a počet současných
> zobrazení). Já si to nevymyslel, já to musím vyřešit.
  Proc chces zakazovat schranku? To je preci blbost a navic to neresi
hardcopy obrazovky. Jedine reseni ktere me napada je vyhradit tomu masinu
na ktere pobezi pouze Xka s nejakym specialnim windowmanagerem a na kterych
je vsechno ostatni zakazane. Tzn. uzivatel se tam muze pouze prihlasit pomoci
X -query a pak pracuje v tvem prostredi. Pokud v nem nepusti terminal nebo
gimp etc. tak si hardcopy obrazovky jednoduse neudela. Navic i kdyby si ho
udelal tak se na server stejne nemuze prihlasit a stahnout. Pokud tam nebude
ani bezet ssh tak se tam take uzivatel nedostane treba ze svych Xek.
No a dal jeste musis zajistit, aby tam nechodili uzivatele s nejakou vlastni
implementaci Xek nebo treba z wokennich X kde by jim schranka tak jako tak
fungovala. Alespon proti BFU to muze byt reseni, principialne to nevyresis,
text se da vzdycky nejakym zpusobem (za nejake usili / namahu / cenu)
vydolovat.
  BTW. dokumenty s takovymto pozadavkem byvaji sireny v pdf jako obrazky
a se zakazanym tiskem, takze si je BFU stejne nevytiskne nebo z nich
neseskrabne text, pokud tak nejsou udelane neni to tvuj problem...
  BTW neni nejlepsi zpusob nechat si to uzivatele precist a pak mu provest
vyplach mozku nebo rovnou zastrelit? ,,Nakup`` takoveto humusnosti bych si
dvakrat rozmyslel, nikdy neni problem treba text opsat nebo jinak vynest
ven. Osobne si nedovedu predstavit, ktera nesvobodna data by mi za takoveto
omezeni stala.

> V. Bušek
  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz