oprava filesystemu

Simon simon na cesa.cz
Čtvrtek Leden 27 10:17:00 CET 2005

> Mel jsem vcera asi uvest, ze hlavni duvod, proc jsem to chtel provest je,
> ze se na disku objevilo par vadnych clusteru. Chtel jsem, aby se oznacily
> jako vadne.Pocitac funguje jako router. Filesystem je na ext3.
>
> Chtel jsem to provest na bezicim stroji, aby nebyl vypadek. Nedrive jsem
> se snazil disk remountnount ro. Skoncil jsem vsechny procesy, ktere podle
> me mohly mit otevrene soubory. Bohuzel se mi to nezadarilo. Mount stale
> tvrdil, ze zarizeni je pouzivano.

podiivat se co ho pouziivaa -)) lsof treba je hezkej -)
uz to tady padlo -) pokud k tomu mate pristup ... prejit do single ...
pak remountnout RO a udelat fsck ...

pokud nejni priiistup tak si ho udelat ... nejak .  neviim ...treba mountnout nejakej
loop chrootnout na nej ... spustits v nem sshd .... a pak poukoncovat co se daa az je moznyyy
daaat root RO ... ale nezkouseno jen idea ...

.... nebo odstavit swap .. udelat na nem ext2 ... nacpat tam paar nezbytnejch vecii ... remountnout tam root
... co jaa viim ....
nicmene pokud k tomu nejni snadnej priistup -))) tak vozkouset napred nanecisto -)))

a taaaaaaaaaaaak

> Zazalohoval jsem dulezite soubory (nastesti), nenechal jsem si poradit a
> spustil
> e2fsck na zivem filesystemu. Kdyz se me to asi 100x zeptalo, zda chci
> opravit
> nejake chyby (nesouvisejici s chybnymi clustery), uz jsem tusil, ze bude
> nejaky
> pruser. Po rebootu jiz pocitac nenabehl. Skoncil na "no init found".
> Aspon uz nikdy nezapomenu, ze na rw filesystemu e2fsck se fakt delat nema.

?  8-;  a to se vam nekdy stalo ? .... na ext2/ext3 snad neee -) ... (pravda nedelaam fsck 5x za den)

> V pocitaci je jediny oddil /dev/hda1, vse je na nem. Pokud bych potreboval
> opet opravit nejaky cluster, jak to spravne udelat? Oddil se mi remountnout
> ro nepodaril. Myslim, ze jedina cesta byla prendat ten disk do jineho pc,
> nebo nabootovat z cdcka napr. do rescue modu. Ale tenhle pocitac byl
> bez disketove mechaniky, cdromky.

remountnout ro nepodarilo ... ? procz ... ?
podiivat -> ... zabiiit/s rozmyslem ...

nabootovat z cedecka . jo -)))  ale to nebude zaziva -)) teda bez odstaavky -))

jinak doporucuji systemrescuecd ..... je to tak nejak priitulnyy a pripravenyy ...
 .... http://www.sysresccd.org/  ....

nabootovat z cedecka .... udelat zalohu nekam .... nebo i image ... a potom check -))
a pak pokud jsou tam vazne bad-block ... tak radeji chvilku psaaaat a czist a traapit
a znovu ...a znovu ... no a potom budto zahodit (dpporuczuji) a nebo pouziivat -)))

hezkej den -)