digitalny fotoaparat

Ludvik Urban lu na argo.troja.mff.cuni.cz
Čtvrtek Leden 27 12:57:25 CET 2005

On Thu, 27 Jan 2005, Milan KUNDRAT wrote:

> neviete mi poradit digitalny fotoparat, ktorym by som mohol fotit napr.
> cez program gphoto2 a sfotene obrazky si hned natiahnut do pocitaca bez
> nutnosti vypnut fotoaparat? (taka bola totiz moja doterajsia skusenost)

To budete fotit vzdy jen pobliz beziciho pocitace?
A stahovat z fotaku hned po nafoceni jeste pred jeho vypnutim?
Digifotofilia nebo exekutor se specializaci na serverovny?
Neuvazoval jste treba o stridani fotakovych karet a vymenovani
plnych za prazdne?

Kdyz to chcete honit pres gphoto2, tak se podivte na jejich seznam
fotaku. Do nedavna melo gphoto2 chybu, ze s filmama nakladalo jako s
fotkama a odmitalo kopirovat filmy delsi nez 10 MB. Musel se editovat
zdrojak (nejaky usb.c), kde misto podminky na MAX_MOVIE_SIZE bylo
MAX_PICTURE_SIZE nebo tak nejak a znova prekladat.

Ja to parkrat pouzil, ale uz kvuli baterkam ve fotaku je podle mne lepsi
vyndat kartu z fotaku a precist ji z USB ctecky, ktera ji montuje nejak
jako /dev/sdb1. Fotky a filmy si nahrnete na disk, kartu odmontujete a
muzete zastrcit dalsi.

Zvlast kdyz mate tech karet nafocenych vic, zrychluje to vyrazne praci.
V neposledni rade je vyhodne, ze draha polovice beha nekde s fotakem
a si v klidu muzete badat, kdo je ten Mirda, co je skoro na kazdem zaberu.
:-)
| Ludvik Urban     lu na argo.troja.mff.cuni.cz |