digitalny fotoaparat

Peter Cernoch pcernoch na volny.cz
Čtvrtek Leden 27 13:30:35 CET 2005

> To budete fotit vzdy jen pobliz beziciho pocitace?
> A stahovat z fotaku hned po nafoceni jeste pred jeho vypnutim?
> Digifotofilia nebo exekutor se specializaci na serverovny?
> Neuvazoval jste treba o stridani fotakovych karet a vymenovani
> plnych za prazdne?

Ehm....

Asi vas nikdy nenapadlo snimani velmi pomaleho deje
(rozvinuti ruze, kliceni seminka, plesniveni ovoce,
ruznych fazovych a jinych deju ve vede,...).
V takovychto pripadech je vam vetsinou obycejna kamera na
dve veci (a to jeste neberu v uvahu kvalitu vysledneho
obrazu, pouziti blesku,...) a vymenovani pametove karty na
fotaku atd. totez v blede modrem.

Podstatne lepsi (a podle mne i inteligentnejsi) je
dat fotak na stativ, pripojit jej k pocitaci,
stabilizovat osvetleni a jine podminky a
vyrobit jednoduchy skript ktery treba kazdou pulhodinu
udela obrazek a stahne jej do pocitace.
A pripadne hned i dale zpracuje a vy mate par dnu volna.

(K cemu jinemu tady vlastne tu techniku mame?
Prece aby nam slouzila a pomahala, ze ano? :-) )

gphoto je k temto ukolum idealni, ale ne kazdy fotak se jim
da bez problemu ovladat.

Napr. muj pripad - stara 1MP Agfa (hodne historicka masina,
uz ani nevim coto bylo) pripojovana pres seriovy port byla
docela v pohode.
Noveji mam Sony F717 a ten (USB) dela problemy.
Pouziti jako flash disk je OK ale ovladani pres gphoto jsem
zatim nerozchodil.

Takze jestli ma clovek potrebu napr. vyse nastinenych
aplikaci, je vzajemna kompatibilita a moznost automaticky
aktivovat (treba kvuli automatickemu vypinani pro
setreni baterii) a obsluhovat fotoaparat docela klicovym prvkem.

Petr