PUTTY

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Čtvrtek Leden 27 14:49:28 CET 2005

On Thu, 27 Jan 2005 10:26:37 +0000 (UTC), Matus UHLAR - fantomas <uhlar na fantomas.sk> wrote:

>  to nestaci, treba odhadnut username na ktore sa treba logovat, co pri
>  nahodnom pocitaci moze byt netrivialne.

	Pri dostatecne kvalitnim hesle roota je to uplne jedno, ale to uz
tady nekdo psal.

>  - a ze pouzivate bash a nie tcsh.
>
>  - a ze nie ste zvyknuti volat /su miesto su, ako som zvyknuty napriklad
>    nejakych ~10 rokov ja. (/su je linka na /bin/su)

	less /etc/passwd (zjistim si shell)
	echo alias '/su=/tmp/.my_su_wrapper' >> ~/.bashrc
	echo alias '/su' /tmp/my_su_wrapper >> ~/.tcshrc

	Ano, dostatecne exotickym chovanim a nastavenim zajistite, ze script
kiddies nektere scipty neprojdou, ale je potreba uvedomit si, proti komu
vlastne ten pocitac zabezpecujete. Z vaseho uzivatelskeho uctu (ve kterem
mate treba spustene scripty v public_html, poustite z nej prohlizec, mail
klienta!) se inteligentni utocnik plynule dostane na rootovu uroven. Pokud
nebudete pouzivat su a budete se prihlasovat primo, tak se Vam to nestane
prave proto, ze nemichate rootuv ucet s vasim vlastnim, at uz pres sudo,
nebo pres su.

>  - a ze casto pouzivate su (a nie sudo, pri ktorom zadavate svoje heslo)

	Pouzivat sudo misto prihlasovani se na roota je taky dvojsecna
zbran. Necemu to urcite pomuze a nelze nez nedoporucit to, ale jakmile
umozni sudo pristup k necemu, co ma jako parameter neco na zpusob -exec,
tak uz mate zase rooty prakticky dva. (!!!)

	Toto je samozrejme naprosta pravda.

	Pekny den.

--
Vašek Stodůlka