Nevytizeny procesor

Jan Kovar jan.kovar na onsemi.cz
Sobota Leden 29 09:59:45 CET 2005

Dobry den.

Mam tu jeden vyvojovy stroj, kde bezi na SLES7 Oracle 8.1.7. Jedna se o
vyvoj reportu z dat vyrobniho systemu. Vysledky se zobrazuji pomoci
Apache a Javy do inet browseru. Na tom stroji je jen jeden clovek a
stezuje si, ze nektere dotazy trvaji strasne dlouho. Vzhledem k
rychlosti stroje a velikosti databaze to neni nic divneho. Ale divne mi
je, ze ten Oracle dotaz si bere treba jen 20% zatizeni CPU. Na
produkcnich strojich, kdyz je narocny dotaz, tak si to vezme klidne 99%
CPU. Cim to muze byt? Tohle se deje i ve chvili, kdy je jeste volna RAM,
takze si myslim, ze v RAM uzke misto neni. Ponechte ted prosim stranou
optimalizaci databaze a sql dotazu. Spis mi jde o to, proc kdyz to
potrebuje, tak si nevezme vic procesoroveho casu, kdyz ten stroj jinak
stejne nic nedela. Pripadne, jak toho docilit.

Diky

TNX