Nevytizeny procesor

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Pondělí Leden 31 09:34:03 CET 2005

Jan Kovar wrote:

> Dobry den.
>
> Mam tu jeden vyvojovy stroj, kde bezi na SLES7 Oracle 8.1.7. Jedna se o
> vyvoj reportu z dat vyrobniho systemu. Vysledky se zobrazuji pomoci
> Apache a Javy do inet browseru. Na tom stroji je jen jeden clovek a
> stezuje si, ze nektere dotazy trvaji strasne dlouho. Vzhledem k
> rychlosti stroje a velikosti databaze to neni nic divneho. Ale divne mi
> je, ze ten Oracle dotaz si bere treba jen 20% zatizeni CPU. Na
> produkcnich strojich, kdyz je narocny dotaz, tak si to vezme klidne 99%
> [...]

	DDV

	<cit> A TO je Vas hluboki omil :-) </cit>

	Prave ze optimalizaci databaze/dotazu dosahnete nejvice. Treba mne
osobne se optimalizaci dotazu povedlo presvedcit databazi k tomu, aby
pouzivala index => vykon (cti ResponseTime :-) stoupl 20x (slovy dvacet
krat :-).
	Pokud mate dotaz naformulovan tak, ze jadro baze (SRDB) nepouzije
index, pak se ctou data z tabulek => musi se nejprve nahrnout do pameti
=> CPU stoji a ceka na disk. A tech CPU tam muzete mit treba padesat. A
budou stat a cekat na data z disku.
	Dle mych (cca 15-ti letych :-) zkusenosti se minimalne 80 procent
problemu nejefektivneji resi na urovni optimalizace dotazu, cca 60
procent optimalizaci databaze (tech 40 procent je kombinace obojiho :-).
Optimalizaci parametru OS se dosahne zvyseni vykonu v radu jednotek
procent. Optimalizaci dotazu a databaze (napr pridani indexu :-) zvysuje
vykon az v radu stovek procent.

	Detaily pripadne privatne.

	Ales