grub nevidi disk

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Leden 31 12:41:28 CET 2005

> Dobry den,
  Zdravim,

> [...]
> presunout na hdd1. Tak se take stalo (pomoci rsync).
> grub --device-map ukazal:
>
> (hd0) hda
> (hd1) hdb
> (hd2) hdd
>

> protoze na hdc je cdrom. pak grub - root(hd2,0) - setup(hd2) a reboot.
> Je to deska ECS K7S5A Sis735 chipset a umoznuje bootovat ze secodary
> slave. Grub nabehl, ale hlasil File not found na (hd2,0)/boot/vmlinuz
> Pritom menu.lst byl spravny z hdd1. Zkusil jsem i hd1 a hd2, ale dal se
> pouzit pouze (hd0,0)/boot/vmzlinuz, coz je ten puvodni linux.
  Za prve -- grub vidi pouze to, co vidi BIOS cimz se lisi od jadra.
Takze pokud v Linuxu vidis treba 3 disky a v BIOSu mas nastaven jen
jeden tak Grub bude videt jen ten jeden. Jen tak pro jistotu :-).
  Dale bootovaci disk je vzdycky hd0. BIOS proste prohodi disky aby
system vubec mohl nabootovat, protoze zavadece typicky disky nemusi resit.
Zavadec muze sahat pouze na prvni disk protoze kdyz byl napsan tak
se to tak resilo a BIOS musi byt alespon trosku kompatibilni aby
nektere vykopavky vubec nastartovaly, ze :-).
  V prikazove radce grubu se mrkni co jsou ktera cisla za disky, treba
podle particii nebo nejakeho souburku v rootu. Pokud je novy Linux
na hdd a BIOS ho vidi, tak budes vzdycky startovat (hd0,0)/boot/...
  Pokud potom zrusis bootovaci oddil na puvodnim disku bude to startovat
take, uvidis :). Ten puvodni disk je asi jako 1 nebo 2.

> V cem muze byt problem?
>
> s diky
> --
> Ondrej Koala Vacha
  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz