DHCP/Arp Proxy

Vancl Miroslav (QRIS) Miroslav.Vancl na qris.cz
Pondělí Leden 31 18:16:21 CET 2005

> Situace: linuxovy router s vice rozhranimi. Pro zjednoduseni maji
> vsechna adresy ze stejne podsite a je mezi nimi zapnute arp-proxy.
> Da se v takove situaci na stejnem routeru provozovat dhcp server? Pokud
> ano jak routovaci kod jadra pozna pres ktere rozhrani dhcp pridelilo
> kterou adresu?
>
> Jinak:jak updatovat routovaci tabulku podle toho jak dhcp rozdava adresy?

	Jestli jsem dotaz správně pochopil, máte na všech interfacech
routeru stejnou adresu sítě ?
	Myslím, že dhcp server určuje síť ze které přichází dotaz ze síťové
adresy interface (resp. ze síťové adresy interface prvního dhcp relaye na
cestě) - jak by to mohl dělat jinak, že ? Pak by ve vašem případě rozdával
adresy bez ohledu na to, odkud požadavek přišel ale aktualizaci routovací
tabulky byste si musel zařídit sám. Hypoteticky si to dokážu představit:
	Podívám-li se do logu dhcpd (myslím od ISC), vidím tam záznamy jako:
	... dhcpd: DHCPDISCOVER from 00:90:f5:36:05:35 via eth0
	... dhcpd: DHCPACK on 192.168.1.188 to 00:90:f5:36:05:35 (PCxyz) via
eth0
	Z toho by se už nějaký záznam do routovací tabulky udělat dal.
Problém by ale myslím byl s jejím čištěním, protože z logu nevyčtete dokdy
je adresa platná - to se dá zjistit z leases resp. přes interface OMAPI k
serveru. Ale byla by to podle mě hodně velká prasárna. A nebo byste mohl
upravit kód dhcp serveru...

	Myslím, že jste si vymyslel dost šílené "zjednodušení". Nebylo by
přeci jenom jednodušší použít konvenčně disjunktní sítě, k nim konvenčně
nakonfigurovaný dhcp server, místo proxy-arp používat klasické explicitní
routování a na routeru mít statickou routovací tabulku ?

	M. Vancl