ruchy a praskání při nahrávání audia v Linuxu - prosím o vaše zkušenosti

Martin Šanda martin.sanda na balustrada.cz
Neděle Červenec 3 14:29:42 CEST 2005

Dobrý den!

Už několik dní se pokouším přetáhnout z věže do počítače audio, ale zvuk je
mizerný, zkreslený a praskající. Je to asi spíše HW problém, protože když
jsem použil audacity, tak to bylo stejně mizerné jako při použití gramofile,
případně dalších nahrávadel. Experimentoval jsem s nastavením IRQ v biosu,
zkoušel jsem i fyzicky přendat zvukovku do jiných slotů atp.
Zajímavé je, že tatáž zvukovka s jinou deskou (a jinou skříní) dávala
(subjektivně) lepší výsledky.
Jde o pci zvukovku C-Media PCI CMI8738, Deska je Soltek 75FRN3-L, předtím to
byl taky Soltek ale SL75 DRW2.
Distribuce SuSE 9.1, jádro 2.6.5, KDE 3.2.1

Dá se nějak vylepšit zvuk získaný přes stávající zvukovku? (Jak to že s
minulou deskou to bylo lepší?) Nemůže být jen někde něco blbě nastaveného,
neuzemněného, mechanicky uvolněného? (Na nic jsem ale nepřišel) Nepomohlo by
třeba jen (například pomocí nějaké gumové podložky) izolovat kartu od skříně?

Pokud to nejde, pak jakou zvukovku koupit, aby to fungovalo?
Naprosto přitom nepotřebuji šestikanálový zvuk a podobné hovadnosti, jen
slušný vstup abych si mohl zdigitalizovat analogové nahrávky.

Prošel jsem si archiv a narazil na thread o nahrávání audia, ale například
Maya 44 MKII je naprosto nad moje (studentské) finanční možnosti.

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux
Když tančíš s ďáblem, ďábel se nezmění....
           ďábel změní tebe.
                                          citát z filmu ''8 mm''