žurnálovací FS a jistota obsahu souborů

Jan Kara jack na ucw.cz
Pondělí Červenec 4 13:36:33 CEST 2005

> Musite rozlisovat jestli se zurnaluji jen metadata filesystemu (tak jak je
> to u vetsiny filesystemu default), nebo i data (tak jak to nepriklad umi
> ext3 pri journal=data, ale je to velmi pomale).
  Jen bych jeste doplnil, ze ale pro ext3 neni vyrazny rozdil v dosazene
konzistenci dat pro mod journal=data a journal=ordered. V modu
journal=ordered je totiz take zaruceno, ze se data poslou na disk pred
tim, nez se poslou metadata, takze vetsinou to dopadne stejne, jako u
journal=data. Jediny rozdil muze byt v tom, ze v modu journal=ordered se
muzou nejaka starsi data uz prepsat novymi, ale treba zvetseni souboru,
ktere by nastalo tim stejnym zapisem se uz neprovede.

								Honza