pocet sloupcu v terminalu

Pátek Červenec 8 09:53:43 CEST 2005

Peter Surda <shurdeek na routehat.org> wrote:
> Podla mna to ma historicke dovody. Pouzi "ps auww" :-)

> Inac aj ja sa casto divim preco to je este stale take "inteligentne".

z presne uvedenych historickych dovodov. Ja osobne som velmi neraz ked
skript ktory mi fungoval par rokov zrazu prestane fungovat len kvoli tomu ze
niekto si vymysli ze toto zrazu netreba a vypne to...

skratka, ps standardne zalamuje na std. sirku terminalu co je standardne 80,
(kedysi to bolo zrejme aj hardcoded, niektore OS nepoznaly parameter sirka
terminalu, na nich sa to obchadzalo nastavenim premennej COLUMS), parameter
"w" zarovna na sirku terminalu s malym pismom teda 132 (niektore stare
terminaly to zvladli po escape sekvencii) a ww nelimituje sirku vypisu...

Fucking windows! Bring Bill Gates! (Southpark the movie)