dotaz na Sambu

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Pátek Červenec 8 19:12:04 CEST 2005

jaroslav.linhart na dev-net.cz napsal(a):

>[2005/07/04 16:30:53, 0] passdb/pdb_smbpasswd.c:startsmbfilepwent(279)
>  startsmbfilepwent_internal: failed to set 0600 permissions on password
>file /etc/samba/smbpasswd. Error was Permission denied
>  .Unable to open passdb database.

Vypada to, ze samba neni vlastnikem souboru smbpasswd, ani nema pravo do
nej zapisovat a ani mu ty prava zmenit. Pokud se nemylim, tak bezne je
vlastnikem tohoto souboru root a daemon samby bezi pod rootem. Logicky
by tedy samba nemela mit s prevzetim toho souboru problem. Z toho bych
si tipnul, ze asi poustite sambu pod jinym userem nez pod rootem. Tot
moje teoreticka spekulace. Nicmene se klidne muzu mylit...

Rudiik