Ztratovitost linky a softwareove reseni

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Neděle Červenec 10 14:02:38 CEST 2005

Ona je potiz, ze zaroven potrebujete zahazovat pakety, aby TCP
zpomalilo, pokud linka neni dost rychla, a zaroven potrebujete zabranit
tomu, aby se cokoliv ztracelo primo na te lince.

Muzete zkusit upravit nastaveni karty, aby vice krat zkusila ramec
poslat, nez ho zahodi, muzete zkusit snizit rychlost (pokud tam vazne
mate 700 kBps a ne kbps, mate docela prostor).

Muzete pres QoS stahovat tok linkou tak dlouho, az packet loss dost
klesne (viz http://www.lartc.org/).

K tem tunelum - potrebujete neco, co uz s tim, ze pakety nedojdou
pocita a hodla se o to starat. Takze
CIPE: Ne
OpenVPN: Mozna, pouzijete-li tunelling over UDP
VTUN: Ne

Melo by fungovat, ale neni to dokonale:
ICMP tunel: http://www.cs.uit.no/~daniels/PingTunnel/
    Ale to je relativne pomale.
ROCKS: Nestara se primo o PL, ale o disconnection. Mozna pujde pouzit.

Dalsi (nevim jestli by fungovaly):
ITUN: Viz SourceForge
WTCP: Google, ale nedari se mi najit hotovou implementaci, jen clanky.
    Ale kdyby to fungovalo, byly by to ono. Jeste jsou nejake IETF drafty
    ohledne podobnych uprav TCP, ale nevim, jestli nekdy nejaky prosel.
NSTX: nevim jestli se stara o retransmise

Takze bych zkusil nouzove PingTunnel a OpenVPN v UDP modu.
A dejte vedet, jestli neco z toho zabralo.

Vaclav Stepan